Ste prejeli nenaročeno pošiljko?

Ste prejeli pošiljko, ki je niste naročili? (foto: Freepik.com)

Se je tudi vam že kdaj zgodilo, da ste na dom prejeli pošiljko, paket, katerega niste naročili? Sta bila zraven priložena dopis in plačilni nalog? Kaj lahko storite v takšnem primeru, preberite v odgovoru Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Od neznane založbe sem prejel knjigo v broširani vezavi, ki je nisem naročil. Priložena sta bila že izpolnjen plačilni nalog in dopis, v katerem me pozivajo k plačilu. Zanima me, ali moram knjigo, ki je nisem naročil, res plačati,” se je glasilo vprašanje uporabnika, ki je za nasvet vprašal Zvezo potrošnikov Slovenije.

Pri ZPS pojasnjujejo:

Zakon o varstvu potrošnikov izrecno določa, da nenaročene ponudbe izdelkov, ki pozivajo potrošnika k plačilu, niso dovoljene. Potrošnik zato v tem primeru do podjetja nima nobenih obveznost. Tudi če potrošnik na ponudbo ne odgovori, se ne bo štelo, da ponudbo sprejema.

Takšno ravnanje podjetja, ki od potrošnika zahteva plačilo za dobavljene izdelke, čeprav jih potrošnik ni naročil, šteje tudi za agresivno poslovno prakso, ki jo lahko sankcionira Tržni inšpektorat RS.”