Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so prejeli vprašanje potrošnika, ki se glasi: Kupil sem električni ventilator pri večjem slovenskem trgovcu. Prejel sem garancijski list, ki je bil v škatli skupaj z izdelkom, a neizpolnjen (brez datuma, nepodpisan in nežigosan). Ali naj zahtevam, da ga prodajalec izpolni? Ali lahko vseeno uveljavljam pravice iz naslova garancije?
ZPS odgovarja:
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) določa, da mora prodajalec za blago, za katero je izdana garancija, ob sklenitvi prodajne pogodbe potrošniku izročiti garancijski list. ZVPot določa tudi obvezne sestavine garancijskega lista. Garancijski list mora biti potrošniku lahko razumljiv, sestavljen v slovenskem jeziku, pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov.
Dajalec garancije ima vse obveznosti po zakonu, tudi če garancijski list ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov ali ni izdan na predpisan način. Torej, garancijo lahko uveljavljate, čeprav garancijskega lista niste prejeli. Bo pa seveda treba izkazati, kdaj in od katerega podjetja ste izdelek kupili, na primer z računom.
Če podjetje krši določila zakona, ga lahko kaznuje tržni inšpektorat.