Slovenski turizem: Novosti pred začetkom poletne sezone

(foto: Pixabay.com)

Slovenski turizem se po epidemiji in popolni zaustavitvi globalnega turističnega trga znova postavlja na noge. Na poletno sezono je dobro pripravljen in v velikem pričakovanju učinka najodmevnejše novosti v našem turizmu v zadnjih letih, to so turistični boni. Turistom, ki bodo letos posebej pozorni na to, kako bodo turistični ponudniki zagotavljali visoke zdravstvene in higienske standarde, bo v pomoč nova znamka slovenskega turizma Green&Safe.

Kot je na torkovi novinarski konferenci povedal minister Zdravko Počivalšek, je veliko vprašanje, kdaj bo turizem spet tak, kot se ga spomnimo pred letošnjim marcem. Slovenija je turizmu že namenila obsežen nabor finančnih ukrepov, ki so usmerjeni predvsem v ohranjanje likvidnosti podjetij in delovnih mest, a to ne bo zadoščalo. »Turizma ni brez turistov«, je še dodal minister in pojasnil ključni razlog za uvedbo najodmevnejšega ukrepa za spodbudo turizmu, to so turistični boni.

Turistični bon je nov koncept državne pomoči za gospodarstvo. »To ni subvencija za to, da preživiš krizno obdobje čakajoč na boljše čase. To je spodbuda, da v krizi delaš, četudi na manjših obratih.« Minister je prepričan, da se nam bo ta koncept državne pomoči obrestoval in računa, da se bo zaradi bona »v slovenskem turizmu do konca leta obrnilo skoraj pol milijarde sredstev«. Toliko namreč znaša skupaj vrednost tega ukrepa in pa multiplikativnost njegovih učinkov. Po ministrovih besedah bodo imeli mnogi turistični ponudniki zaradi bona več dela, kar je tudi končni cilj tega ukrepa.

Turistični boni, ki jih bodo prejeli vsi prebivalci Slovenije, bodo unovčljivi od 19. junija do 31. decembra. Boni bodo prenosljivi in deljivi, kar je rešitev, ki izenačuje konkurenčnost manjših ponudnikov v primerjavi z velikimi

Izvedbeni del unovčevanja bo prevzela Finančna uprava. Namestnik generalnega direktorja Peter Grum je povedal, da so »skušali proces unovčevanja maksimalno poenostaviti, hkrati pa poskrbeti, da ne bi prihajalo do morebitnih zlorab«.

Upravičencem bo bon pripadel avtomatično, in sicer kot dobroimetje v sistemu eDavki. V praksi bo unovčevanje bona precej enostavno, saj ga bodo lahko upravičenci na lokaciji turističnega objekta v Sloveniji unovčili z osebno izkaznico ali potnim listom. Vnovčili ga bodo tako, da bodo to povedali receptorju turističnega objekta in sledili njegovim nadaljnjim navodilom.

Le v primeru unovčitve bona po tretji osebi (npr. dopustovanje otroka s starimi starši, sosedi, športnimi klubi itd.) ali prenašanja bona med sorodniki (npr. med starimi starši in vnuki) bo treba že pred obiskom turističnega objekta imeti s seboj podpisane izjave. Vsi obrazci so sicer dosegljivi na spletni strani www.fu.gov.si/turisticniboni/.

Ker je v zvezi z rabo turističnih bonov pričakovati veliko vprašanj, so na Finančni upravi vzpostavili tudi klicni center, ki bo na telefonski številki 08 200 1005 deloval od 15. junija.

Turistični bon je nov koncept državne pomoči za gospodarstvo.

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) je izpostavila, da se turizem nahaja v transformaciji na poti do nove normalnosti, ki za slovenski turizem pomeni priložnost za dodatno krepitev pozicije Slovenije kot varne, trajnostne in odgovorne destinacije: »V slovenskem turizmu ravnamo odgovorno, varno in trajnostno. To poslanstvo in zavezo z odgovornimi potovalnimi standardi slovenskega turizma komuniciramo z znakom GREEN&SAVE ter priročnikom, ki smo ga na Slovenski turistični organizaciji pripravili v sodelovanju MGRT, TGZS in NIJZ. Priročnik je v podporo turističnim podjetjem in destinacijam pri uvajanju varnostnih standardov, trajnostnega ravnanja in komuniciranju naše dežele kot trajnostne in varne destinacije ter v pomoč turistom pri zagotavljanju njihove varnosti in razumevanju prednosti, ki jih nudi Slovenija kot turistična destinacija. Vesela sem, da je Slovenija včeraj kot ena prvih držav na svetu pridobila tudi možnost uporabe znaka Safe Travels (varna potovanja) WTTC. S tem je WTTC prepoznal prizadevanja in skrb Slovenije za varno potovalno izkušnjo turistov v naši državi ter podprl vzpostavljene zdravstvene in higienske standarde vključene pod znakom in komunikacijsko platformo Green&Safe«.

STO krepi tudi aktivnosti in komunikacijo na tujih, predvsem bližnjih trgih. Pomembni koraki na področju povečanja prepoznavnosti Slovenije kot trajnostne gastronomske destinacije je narejen z današnjim lansiranjem portala tasteslovenia.si, čez natanko teden dni pa bo Slovenija dobila dolgo pričakovani Michelinov vodnik, ki za slovensko gastronomijo pomeni izjemen uspeh. Mag. Pak je predstavila rezultate vseslovenske komunikacijske kampanje Zdaj je čas. Moja Slovenija za vzpodbujanje domačih gostov k počitnikovanju doma, ki beleži odlične odzive strokovne in splošne javnosti, pridružuje pa se ji tudi vse več medijev.

Vir: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo